second opinion....

..... nu är Elvis inbokad för en second opinion på ett ställe

som inte tillhör de stora kedjorna.

Utan hos en veterinär som har en lång och

gedigen yrkeskarriär bakom sig.

(Det känns som om de stora kedjorna endast är ute efter att 

tjäna så mycket pengar som möjligt. Pratade med en kompis

som också har katt och hon sa att de bytt klinik sedan

länge – hon hade samma uppfattning ang. att vinsten stod i fokus)

För övrigt så har jag bytt försäkringsbolag på Busan 

 till ett som täcker in FORL, enda kravet är nu

att katten inte får sjukdomen de nästkommande 365 dagarna

(Det är ju inte säkert att Elvis har FORL, vi får se vad de

tror i början av mars. Nu är han ju nästan som

vanligt- bara lite mer inne än ute.)

 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Låter bra att få en second opinion, och framför allt låter det bra att han är på väg att bli sitt gamla vanliga jag igen. Håller tummarna att han snart är HELT som vanligt.
Kram!

2018-02-23 @ 10:52:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Först å främst är det ju jättebra att Elvis verkar må bättre och är mer likt sitt gamla jag.
Sedan tror jag att en andra kontroll hos en annan veterinär är bra, det kan ju hända att denne veterinär ser något helt annat än den förste.
Vad jag förstått (har googlat) så är FORL numera det mest vanliga felet hos katt. Då är min fråga, varför denna ökning? Är det kattmaten som är "boven" eller...

Håller tummarna och hoppas på det bästa, kram

2018-02-23 @ 12:21:50
Postat av: Paula

Men så bra att du har hittat en liten privat klinik. Vi har gjort likadant, det blev ju helt horribelt när man gick till veterinären för ett litet problem o dom skulle checka av hela hunden för typ tiotusen, ifall att....o sen nästan försöka få stackars djurägare att få dåligt samvete o må dåligt för att man inte "gör allt" för sitt djur. Jag har ingenting emot privata aktörer både här och där, men när det blir riskbolag som köper upp verksamheter och skinnar alla på pengar för att ge till aktieägarna, då är det åt skogen! Hoppas ni slipper oroa er nåt mer, kanske vad det nu var går över! Kramen

2018-02-24 @ 00:22:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Bra! Har samma misstanke ang. de stora kedjorna. Riskkapitalbolag har en enda tanke och det är att tjäna pengar ... mycket pengar! Skönt att Elvis mår bättre i alla fall. Att han inte vill vara ute så mycket kan ju faktiskt bero på kylan. Sixten som är en riktig utekatt går bara ut för det nödvändigaste, sen ligger han soffhörnet eller på golvet med värmeslingor :)
Vad blev det för försäkringsbolag istället? Tänkte jag skulle tipsa sonen, som har två katter.
Kram

2018-02-24 @ 06:07:51
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0