födelsedagspresenten.....

.... det är fortfarande långt till min födelsedag,
fast i lördagskväll kom presenten.
Pionerna Cora Louise och Canary Brilliant.
De har fått flytta ur transportkrukorna och ner i landet!
 
(Igår satte jag ut ca 90 dahliaknölar, rätt ner i  landen.
I år struntade jag i att först driva upp
dem inne, men det funkar säkert, alla som fick flytta
ut hade vaknat och visade att de levde. Sen har 
jag ett 40- tal på uppvaket..... dvs jag vet inte om de
klarat vintern, men nu står de i lite jord på
baksidan i sina lådor. Så inga iskalla nätter nu!)
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Så fina födelsedagspresenter :) Jag googlade för att se hur de skulle bli - riktiga skönheter!
Hoppas det inte blir någon frost nu då!
Ha en fin 1:a maj!
Kram

2018-05-01 @ 09:12:38
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Funderade först om Du verkligen fyllde år 1 maj, tänkte att det minns jag icke...
Härligt att Du kan plantera å fixa ute redan nu... här har vi fortfarande snö och fryskallt även om våren gör vissa framsteg.
kram

2018-05-01 @ 12:27:12
Postat av: Anna

Ja är man nörd så kostar det på. Man har liksom
fullt upp att ordna och styra med knölar o växter. Nu får vi hoppas på en sommar som levererar..

2018-05-02 @ 05:03:03
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Paula

Fnissar åt uttrycket "På uppvaket" Får allt lite lasarettvibbar där alltså! Har ju själv legat på uppvaket ett antal gånger, men inte har jag slagit ut i blom ändå...
Men nu har ju fåglarna fullt upp med att äta från marken, inget fel i det! Eller är du orolig att katterna utgör en fara? Kramis

2018-05-02 @ 22:33:25
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0