regnet har gått hårt åt dem.....

 ..... först var det torkan......
 .....och nu har det regnat så många blommor gått sönder.
 Nja, det var inte perfekt Dahliaväder i år.
 Men än är det inte dags att ta upp dem.
 De får stå i sina land, spannar och krukor till frosten tar dem.
 Sen har jag lite arbete framför mig.
 Alla ska upp och alla ska in till sin vintersömn.
 Men jag har bestämt mig för att chansa lite.....
 ..... innan har varje Dahlia fått en egen låda att sova i.
 I år ska jag lägga de låga sorterna tillsammans,
de mellanhöga & de höga i en annan balja.
 Risken är att om det är någon sjuka på rötterna så kan det sprida sig.
 Men jag är villig att chansa, för det kommer att ta lite mindre med plats.
 Än har inte alla slagit ut.
Så nu hoppas vi på fina höstdagar!
         
De Dahlior som fått växa i den nya stora
odlingslådan jag gjorde i våras, de har gått
allra bäst och nästan kvävt de andra
växterna jag satte där.
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Nyduschade skönheter.
kram

2018-09-02 @ 13:03:45
Postat av: H i Östergård

Det var många fina blommor trots regn och rusk. Jag brukar ju alltid välja en favorit. Så jag gör det nu också, men det var svårt. Fastnade till sist för nr 10. Kram på dej!

2018-09-02 @ 14:08:51
Postat av: Anki

De blommar underbart ändå, trots att det inte varit perfekt väder för dem - och vackra är de allihop!
Jag har mejlat Eva ... får se om hon svarar ...
Ha en bra dag!
Kram

2018-09-03 @ 06:58:11
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Wow! Du har verkligen en rejäl samling! Vackrast den här gången var nog den mörklila med vita kanter, och det trots att den hade konkurrens från en röd precis oppanför :-D

Låter smart att gruppera dom efter storlek :-)

Ha en braig start på veckan!

2018-09-03 @ 08:53:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Imponerande samling av mästarklass.

2018-09-08 @ 18:32:18
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0