15 sorter

 fanns i kartongen.  Växterna är :  Stor Drakblomma, Bollmåra, Rosenkrage Robinson´s red, Strålrudbeckia Goldsturm, Vitlysing, Solbrud Fuego, Daglilja Chocolate CandyRosenpimpinella, Koreansk Anisisop Alabaster, Röd Rudbeckia Green Twister, Röd Rudbeckia Magnus, Solhatt Rubenstein, Perovskia Blue spire, Luktpion Peach and Cream, solros Lemon Queen. 
 
(Tycker du att det var många.... men landet är lite styvt 15 meter långt - så det sväljer en hel del.)
 
Om du är nyfiken på hur de ser ut får du googla....
eller vänta tills de vuxit upp så att jag kan fotografera dem =)
 
 
Men det dröjer till nästa säsong.....
OM de inte blåst bort, jag är lite trött på
den här blåsten - det känns ju som höststormar varje dag nu för tiden.

 


Kommentarer
Postat av: Anki

Spännande ... anisisop har jag - vet inte om den är koreansk, men ser likadan ut. Frösår sig ganska vilt.
Tack för namnet Perovskia - den har jag sett men glömt namnet på ... ska inhandlas!

2019-07-12 @ 07:02:55
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Solros, pion och rudbeckia (fast gul) har jag hört talas om, i övrigt är jag helt lost... Det var allt en REJÄL klipphängare du bjöd på här! Men, men... Det är väl bara att ge sig till tåls ;-)

Lycka till med odlingarna! :-)

2019-07-12 @ 09:08:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0