i fredags....

.... åt vi också gott fast i gamla stan på
vår favorit restaurang Sho Gun
 
Nu tycker du kankse vi är galna till att äta.
Men vi firade att det var 20 årsedan vi 
blev tillsammans.
(Ingen har koll på något datum men det var
runt farsdag 1999 - så mycket koll har jag iallfall)
 
Nu tillbaka till den goda maten!
En liten förrätt före själva förrätten, som betod utav
pickles, misosoppa, halstrad biff och två tunna skivor lax.
Förrätten sashimi på ett litet isberg.
Sedan var det två mellanrätter
yakitori - kycklingspett
Tempura och sås att doppa i.
(räkor och grönsaker friterade i tempurasmet.)
Även på fredagen blev det spansktvin -
fanns inte så mycket vin att välja på och
då får man gå på säkra kort.
 
 
Till huvudrätt så kom gasolköket upp på bordet
för egen tillagning av Shabu Shabu,
vi brukar äta Sukiyaki här men valde att testa något nytt.
Inget fel på Shabu Shabu
men vi konstaterade att Sukiyaki är bättre
 
 
 
 
 
Till dessert blev det Green Tea glass,
 
En perfekt avslutning på middagen.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Alltså... Det är ju smart att inte veta exakt datum - då kan man fira mååånga dagar runt fars dag. Stort GRATTIS till alla era år! :-)

Åh! Jag älskar japansk mat och det där såg verkligen supergott ut! :-)

PS: Jag är så klantig att jag har stenkoll på vilket datum vi blev ihop. DUMT av mig. Tror jag ska bli lite glömsk och bara säga att det var nån gång i januari? ;-)

2019-11-10 @ 10:09:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Att äta gott i bästa sällskapet och dessutom få sitta o pyssla med maten, underbart! Förrätten före förrätten hade jag tagit fem gånger om o skippat resten! Misosoppa köper jag i små påsar, svindyrt men ibland bara måste jag få en kopp! Och grattis till ert 20-årsjubileum! Kram

2019-11-10 @ 19:00:20
URL: http://paulaz.se
Postat av: BP

Då fortsätter jag med att dregla då - dregel, dregel;-)
Shogun är min japanska kompis Motokos absoluta favo restaurang. Hon tycker att stället är Stockholms bästa japaner, och hon borde ju veta.
Har varit där två gånger, men aldrig ätit shabu shabu utan bara Sukiyaki, som Shogun ju är känd för. Men alltid kul att testa nåt nytt!

Å visst ska ni frossa efter 20 år tillsammans:-) Stort GRATTIS!

2019-11-10 @ 20:46:04
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anki

Grattis i efterskott!
Ser väldigt gott ut det där!

2019-11-11 @ 12:23:22
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0