skurkärring....

är bättre än surkärring.
 
Igår fredag skurade jag trädäcken, ett mastodontgöra, 
nu ska det få torka några dagar innan oljan ska
på och sedan kan jag möblera upp och vi kan 
njuta av härliga dagar!
Efter det tråkgörat som pågick nästan hela dagen
(bara halva ytan syns i bild, så det fanns att skura på)
var jag tvungen att göra något kul - plantera!
 
Nu har tre sorters gurka fått flytta in i växthuset,
en tomatplanta, squash och en gulspetspaprika.
Det ska in fler tomatsorter framöver.
 
Roligt hade jag också i torsdags då jag anlade
en kryddträdgård i kruka. När trädäcket är klart ska jag 
ha dem på en växtrappa.
Mitt planteringsbord, skönt med bra arbetshöjd.
 
Bladpersilja, Kruspersilja, Dragon,
Basilika, Timjan och Rosmarin.

Kommentarer
Postat av: BP

Tänk om du hade fått en rejäl regnskur där, då hade du sluppit skurandet. Tyvärr regnar det ju ingen olja från himlen, så det måste du ju göra från hand.
Nu gäller du ju att "hålla på", men personligen är jag oerhört glad att jag bor i lägenhet;-)

2020-04-25 @ 23:47:19
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anki

Fullt upp, men det kommer att bli såå fint, både på trädäcken och i växthuset, men det gör sig ju inte självt. Slit och släp! :)
Ha en fin söndag!

2020-04-26 @ 07:14:55
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hade jag varit skurkärring på det där bautastora trädäcket så hade jag garanterat varit en surkärring samtidigt ;-)

Duktigt jobbat!

2020-04-26 @ 09:20:28
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mirjam

Jisses Amalia!!! Vilket jobb men fint när det blir klart <3 Jag blir så sugen på att plantera när jag ser dina bilder men måste inse att det inte finns mer plats här....och nån trådgård i dess rätta namn har vi inte runt huset. Krukor på fram- och baksida är det som gäller :) Hoppas du får en solig och fin söndag <3

2020-04-26 @ 11:02:15
URL: http://tanthuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0