Lite tur och lite otur....

 

Dagen började bra. Jag ringde upp en sjukgymnast här i stan, mitt knä har ju bråkat sen i slutet av maj – kände att jag behövde en second opinion nu. Talade med receptionisten och förklarade mitt ärende och att naprapaten jag varit hos rekommenderade två av deras sjukgymnaster. Till svar får jag att det är minst tre veckors väntetid. (Jo jag hade väl räknat med något sådant, suck – jag står inte ut tänkte jag.) Sedan bad hon om personnummer, telefonnummer och fullständig adress.

Hon skulle återkomma under dagen då hon pratat med Johan, tydligen tyckte hon att han var mest lämpad. Det gick väl bara en kvart så ringer hon tillbaka och säger att jag får tid nästa vecka!

Va, hur är det möjligt tänkte jag, men kanske kanske kände han igen namnet och kom ihåg att jag har hyrt behandlingsrum av honom för många år sedan, eller så fick jag en återbudstid? Hur som haver så är jag så tacksam. Jag vill bara veta vad som är fel – det här gör mig galen.

Sen till oturen då….

Sätter mig i jeepen 30min innan jag ska börja jobba, vrider om nyckeln och redan då jag slagit på tändningen hör/känner jag att något är fel. Stendött…… Tja nu hade jag tur att den andra bilen var hemma.  Så efter jobbet var det bara att åka om Biltema och köpa ett nytt batteri, så nu rullar det igen som det ska för jag provkörde till tippen då jag satt i det nya.


Kommentarer
Postat av: BP

Å jag som trodde att du själv var sjukgymnast som egen företagare. Men självhjälp är kanske lite svårt om det är knät som krånglar. Men oroa dig inte, för knän finn det som tur är reservdelar. Det är värre med ryggar...
Som tur var löste det sig ju galant, "bara" ett nytt batteri till jeepen. Det kunde ha varit värre.

2020-08-12 @ 22:44:10
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anki

Så bra att du fick en så tid så snart!
Nytt batteri gör susen när det gamla gett upp :)
Ha en bra dag!

2020-08-13 @ 06:47:21
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Tur att du fick tid såpass snabbt i alla fall. Hoppas han kan hjälpa dig också.

Batterier är förslitningsvaror och tar slut rätt vad det är. Då är det ju ändå lite tur att det händer på rätt plats vid rätt tillfälle.

Ha det gott!

2020-08-13 @ 08:37:44
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0