Rehab..

 

Domen som fysioterapeuten gav mig löd:  vätska i knät – ganska mycket.

Jag fick själv se med hjälp av ultraljud.

Eventuellt en åldersförändring på menisken, men där var han inte helt säker, ultraljud var inte det rätta redskapet för att säga det med säkerhet.

 

 

Men vi såg att det såg ut som en liten flik på menisken….(Det känns tufft med åldersförändring, jag har ju en bit kvar till 50 än.)

 

Så nu har jag fått 7 övningar att göra en gång om dagen och så

ska jag sitta på en motionscykel och trampa utan motstånd två gånger

om dagen i tio minuter/pass. Jag ska mäta knät varje dag, för att se

om svullnaden går ner. Jag har nästa vecka på mig att fixa detta.

 

 

Annars kan det bli tal om att tömma knät.

(Att tömma knät genom att gå in i det med spruta och dra ut

vätskan det finns inte på min karta)

 

 

Det här måste gå ändå, jag har redan lyckats få ner svullnaden

med cirka en centimeter – visst det är fler centimetrar som

ska bort, men jag gör som han sagt, gör mina övningar slaviskt,,

vilar och gör inget förutom den belastningen som mitt jobb kräver.


Kommentarer
Postat av: Paula

Ojoj, jag har inte riktigt klart för mig om skadan kommit av sig själv eller om du tränat för hårt eller varför den uppstått`? Jag har själv problem med mitt ena knä som är svullet men framför allt smärtar mycket. Men, jag tycker att smärtan avtar när jag gått en stund så jag tror inte vi har samma skada. Jag är helt säker på att du sköter direktiven till hundra procent och att du blir helt bra. Alternativet lät ju inte kul....
Trevlig helg, påta i trädgården får du väl ändå göra?

2020-08-21 @ 17:23:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ditte

Så trist med ditt knä. Men kanske kan du få bättre överblick efter att ha gjort en magnetröntgen.Man ser ju er där.
Men bra att det verkar som om den träning du hitintills gjort hjälpt till att minska svullnaden.Mi dotter har haft cancer i sitt knä och har sedan dess haft stora besvär med vätskeansamlingar. Menisken är också opererad ett par gånger.Ibland har de också tömt hennes knä på vätskan.
Önskar dig lycka till.

2020-08-21 @ 22:31:27
URL: http://https://dittemitti.se
Postat av: BP

Låter inte roligt. Hoppas att du lyckas med att få bort vätskan. Dessutom skulle det ju vara intressant att veta varför den har uppstått, typ överansträngning kanske.
Önskar dig lycka till med övningarna!

2020-08-21 @ 22:36:36
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anki

Ajajaj! Inget roligt alls! Håller tummarna att du lyckas att få ner svullnaden ... att du slipper att tappa knäet på vätska ... och att du snart är problemfri!
Kram

2020-08-22 @ 08:51:00
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Aj då... Håller tummarna för att övningarna räcker för att få ordning på det hela. Duktigt att följa så slaviskt, då ger det säkert resultat också. Anders var superduktig med sina övningar och hans brutna arm är nu 98% tillbaks till ursprunglig rörelseförmåga, så det lönar sig verkligen att inte fuska.
Kram!

2020-08-22 @ 08:59:19
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0