Modigt...

Det är inte bara mat som man behöver i coronatider.
 
Mamma och pappa har i helgen som gått gjort
om i ett land på sommarstället.
(undra vem som kan ha inspirerat dem?)
 
Så i söndags kom det ett mms på ett ganska tomt land
och att de skulle vilja plantera något som gärna blommade 
på hösten och det fick gärna gå i gulatoner.
 
Jag ringde upp och gav några förslag och erbjöd mig
att fixa växter. Sagt och gjort - man ska smida när järnet är varmt.
Söndag vid lunchtid och jag hade nästan hela butiken för mig själv.
 
Det blev Höstöga, Strålrudbeckia, Solbrud och Röd Solhatt och
efter fotot så greppade jag några alunrot också.
Jag fick ingen budget, modigt,  men jag tycker att
jag höll mig inom ramarna och det var 20%
på alla perenner för medlemmar.
I början på vecka kommer de upp och hämtar växterna 
och maten jag ska köpa till dem. 
 
 
Ju mer jag tittar  på växterna, så känner jag att
jag behöver nog också ett höstöga eller två....
till den nya delen.  Är det fortfarnade 20% 
nästa gång jag kommer dit så slår jag till. 
 

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vad snällt och bra att du, som har "gröna fingrar", har fixat detta. Härliga och fina blommor. Det kommer att bli så fint i deras nya land. Ha det så gott! Kram

2020-07-13 @ 07:15:27
Postat av: Ama de casa

Haha! Ja, det var verkligen modigt att släppa loss dig i en trädgårdshandel utan budget :-D Fast dom litar ju såklart på dig :-)

Ha en fin start på veckan!

2020-07-13 @ 09:06:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anki

Haha ... ja, vem kan ha inspirerat? Nu känner jag mig också inspirerad att köpa något nytt - höstöga kanske :)

2020-07-13 @ 10:28:42
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: BP

Trodde att intressen ärvdes neråt, från föräldrar till barn alltså, inte tvärtom;-) Dina föräldrar kunde dock inte ha anlitat en bättre expert. Å visst är det skoj att shoppa loss med obegränsad budget:-)

2020-07-13 @ 21:23:58
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Vilken snäll dotter du är! Och så gärna hon bifaller önskemålet! Bra tidpunkt också att handla nu då det går att handla med rabatt. Grodan må ha varit dyr i inköp men han har nog betalat sig eftersom han blivit din och många läsares favorit!
Kram

2020-07-14 @ 16:34:59
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0