lång väg kvar....

 ......men det går på rätt håll!
 
(mina övningar finns i en app, men jag har back up på papper)
 
Var på nytt ultraljud av knät i fredags.
 

Det såg bättre ut nu, men det finns fortfarande vätska kvar – men

nu känns det inte längre som en omöjlighet för kroppen att fixa

detta självt utan ingrepp. Med mindre vätska i knät så har ju även

smärtan inte varit lika intensiv den senaste tiden.

 

Hela tiden är det är en balansgång  - hur mycket klarar jag att belasta?

 

Bara att fortsätta att träna och göra övningarna som jag fått.

Vi gjorde några små justeringar i övningarna efter det senaste

bakslaget och sjukgymnasten sa till mig att han inte kommer

att släppa mig. Vi har telefonmöte inbokat i mitten av oktober och

det kommer att bli fler ultraljud och runt jul kunde jag räkna med

att få göra ett maxtest för att kolla hur mycket det skiljer i

styrka på benen – men maxtestet kan lika gärna bli i februari.

 

Det beror på hur knät svarar på träningen.

 

Så här är mina kompisar…..viktmanschetter och gummiband.

Åååå så cykeln i källaren också.

 
Tour de  France  är ju slut, sedan länge men i lördags  drog Giro d'Italia igång, 
så  när  tillfälle  ges cyklar jag åter igen med  grabbarna!
 
Just nu i bild mitt favorit lag Ineos Grenadiers, som igår knep
åt sig den rosa ledartröjan.
 
 

Kommentarer
Postat av: BP

Det var glädjande läsning! Det finns hopp med andra ord:-) Å att cykla med världsstjärnor måste ju vara riktigt kul. Vänta bara, du kanske vinner nåt i damklassen, typ linjeloppet. Den enda svenska cyklisten som skulle varit med blev ju skadad och Lisa Nordén som var stand-in hade ju ett triatlon i kroppen. Så det finns en chans för dig;-)

2020-10-04 @ 18:21:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Skönt att läsa att det går åt rätt håll för dig...men försök inte vinna nåt cykellopp!!!

2020-10-04 @ 19:02:59
URL: http://tanthuset.blogg.se
Postat av: Ditte

Skönt att ditt knä vill samarbeta. Skönt att läsa att du inte är sämre. Men knepigt att få till lagom träning. Bra jobbat. Önskar dig lycka till.

2020-10-04 @ 21:16:04
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Ama de casa

Vad bra att det går åt rätt håll! Du är så duktig med dina övningar. Håller tummarna att:
1: Du slipper nåt ingrepp
2: Du vinner girot
:-)

Ha en fin start på veckan!

2020-10-05 @ 09:49:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0