Nöjd...

 
....över förmiddagens trädgårdsjobb.
 
 Jag har grävt ner nästan alla mina stora krukor i landet.
Här ska de få stå under vintern - bara att hålla tummarna
för att växterna klarar sig. Den Japanskalönnen har ju klarat
flera vintrar på detta sättet. Vi får se hur det går för Syren-
hortenisiorna och de vanliga hortensiorna. Tja och lite andra
växter som stått i kruka på trädäcket.
 Flyttade även in näckorosorna i garaget. 
 
Nu är det snart bara Dahliorna som ska grävas upp,
men det först efter att frosten har tagit dem och
jag hoppas att det dröjer.
(Dahlior ska frysa en gång för att knölen ska
fatta att den ska gå i vintervila)
 
Pionerna ska också klippas ned, men det 
får bli efter att sopbilen tömt trädgårdstunnan.
 
 Inte var jag själv inte ute,
två trädgårdsintersserade katter...

Kommentarer
Postat av: BP

Du är verkligen en sann trädgårdsentusiast! Jag är ju uppväxt med en stor trädgård och minns vilket jobb det var för min mamma att fixa och dona. Hon älskade det lika mycket som du.

2020-10-03 @ 16:43:34
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Perfekt att gräva ner de växter som kan klara sig. Och en hel del höstbestyr har du. Men kan tänka mig att det får gå på nöjeskontot. För det kommer en ny vår och sommar.

2020-10-03 @ 21:11:13
Postat av: Anki

Heja dig! Härligt med sällskap i trädgården! det går säkert bra för dina nergrävda växter - själv är jag alldeles för lat för sånt ... liksom för dahlior!
Ha en fin söndag - ta det lite lugnt med ditt knä!

2020-10-04 @ 07:00:15
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Är Dahliorna lite trögfattade, eller? ;-)

Vilket jobb du lägger ned! Men du får ju väldigt fina belöningar för ditt slit också :-)

Ha en skön söndag!

2020-10-04 @ 09:45:00
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0