Ibland går det fort...

Tisdagen den 13 april var jag hos ortopeden med mitt knä..... han ville operera.

Jag var väl inte lika pigg på det utan att först ha gjort en röntgen för att se vad felet är. Han kontrade med att han hade 40 års erfarenhet, jag ser felet då jag "öppnat", allt syns inte på röntgen. Men visst vill du vänta på en röntgen så skriver jag en remiss. 

Tisdagen den 20 ringde de från röntgen. Jag släppte det jag höll på med, inställelse tid en timma. Snabbt upp i duschen och sedan iväg. (Det var ju också en upplevelse med magnetröntgen..... du milde himmel vilket oväsen den förde, hade både hörselskydd och musiklurar....men ljudet slog igenom.) Att jag kom till röntgen så snabbt var att ortopeden skrev i remissen: Kan komma med kort varsel.

Kan komma med kortvarsel gällde visst även operation......

Idag torsdag den 29:e operationen är gjord......fortsättning följer.

Trevlig Valborg!

 

 

 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Det var snabba ryck, bra det så att man slipper gå och vänta och tänka på det.
En sådan där röntgenmaskin för ett väldans oväsen säger frugan.
Fint att operationen är genomförd, nu kan det väl bara bli bättre.

Ha en fin kväll.

2021-04-29 @ 14:27:07
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: BP

Jamen!!! Det är ju otroligt! Snabba ryck är ju bara förnamnet! Så skönt att det är gjort, att du har valborg på dig att vila upp dig och att inte hela sommaren är förstörd att knät låser sig med mera. För att inta tala om allt trädgårdsarbete som du har planerat. Stort GRATTIS att det blev gjort så fort!
Artroskopi antar jag. Å vad var det som var fel då?

2021-04-29 @ 20:04:29
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Verkligen snabbt "marscherat". Jag hade också i ditt läge krävt en röntgen innan operation. Och fint att operationen nu är gjord när den nu ändå skulle göras. Och på en MR ser de ju tydligt vad som är fel. Att man sedan kan se annat under själva operationen kan ju hända.
Önskar dig nu det bästa och att du mår ok.

2021-04-29 @ 21:26:11
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Anki

Oj ... här gick det undan minsann! Skönt att det är gjort - hoppas du inte har alltför ont nu så här dagen efter. Ha en fin Valborg! Kram.

2021-04-30 @ 06:57:59
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj! Det var verkligen snabba puckar! Stort grattis till det - när det ändå ska göras är det lika bra att få det bortgjort så snart som möjligt.

Hoppas knäet blir bra och mer samarbetsvilligt nu! Och du - glöm inte bort att glass är väldigt viktigt när det kommer till rehabilitering :-)

Ha en härlig valborgsmässoafton - hoppas också du inte har alltför ont!

2021-04-30 @ 09:15:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

En ganska mager macka fick du som belöning för vad du tvingats utstå, hoppa rehaben går bra

2021-05-02 @ 22:20:56
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0