Så glad....

Bästakompisens dotter har instagram..... och där hade hon hittat de här söta kaffekannorna.
Åå min bästa kompis inser ju vem som skulle vilja köpa dem...
Jag trodde väl aldrig att jag skulle få dem. Visserligen svarade jag köp, med en gång så fort jag fick bilden, men dottern jobbade och det hann att bli kväll innan hon kunde kontakta säljaren. 
Men nu är det mina och den stora ska få tjänstgöra som vattenkanna i växthuset, går nog minst 5 liter i den, jag har inte mätt än.
När jag lyfte på locket så hade bästa kompisen slängt i en överraskning=)
 
Den får bo här med de andra grodorna.
Vad jag inte riktigt begriper är varför hon inte köpte dem själv...... för de hade passat henne precis lika bra som mig.  
Men det är ett av sommarens absoluta bästa köp! (det andra köpet som jag varit evigt tacksam över de varma sommarnätterna är våra linnelakan - helt perfekt att ha i värmen) Åå varje dag glädjs jag över sakerna jag fick av Anki. Igår såg jag när en utav  skatungarna badade i det lilla handfatet. 

Kommentarer
Postat av: Anki

Grattis till de fina gamla kaffepannorna! En sån där stor hade farmor i kondisets servering när jag var barn - jodå, det var kokkaffe på den tiden :)
Söt groda!
Ha en fin dag!

2021-08-12 @ 09:14:53
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Perfekt att ha en "instagramspion" som är så omtänksam :-) Skojigt med överraskningar också och den nya grodan hamnade ju i ett väldigt gott sällskap också :-D

Ha en fin dag!

2021-08-12 @ 09:25:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Vilken underbar grodsamling du har, och den växer tydligen! Kram

2021-08-12 @ 17:44:11
URL: http://paulaz.se
Postat av: BP

Det är ovärderligt att ha kompisar och deras döttrar som vet precis vad LillaSyster vill ha. Är sååå glad för din skull. Å den lilla grodan på det - visst är det roligt med sådana överraskningar:-)

2021-08-12 @ 20:06:14
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Vad roligt att dessa kannor blev dina. Jag är uppväxt med just liknande. Och jag minns att mamma värmde vatten i den stora kannan över öppen eld när jag var liten och tvättade mitt då långa hår.(Vi bodde sommartid ofta på landet i Norge och hade inte dusch inne)
Klart kannorna kommer till användning. Extra roligt med en överraskning i.
Gillar verkligen din grodsamling. Tänk om det är förtrollade prinsar.
Kul att Ankis handfat är omtyckta av fler.

2021-08-12 @ 21:30:32
URL: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0