Solhattar, lavendel och pioner

 Hämtade ut ett stort paket och i paketet var det vita solhattar med namnet
`Echinacea Meditation White`
Perfekt att handla nu när det är rea. 
 
För jag har nu bestämt mig för vad jag ska ha för växter i landet runt flaggstången - det ska till hösten bli en perennrabatt med vita solhattar och lavendel i ytterkant. 
I mitten/ övrig yta ska det sättas en 10-12 nya pionsorter. (Pionerna är beställda och dyker upp senare i höst, förhoppningsvis efter att jag grävt upp alla dahlior.) 
 
Kanske att det åker ner lite tulpanlökar i landet också. Då blir det en ganska lång blomning även i det landet, med tulpaner i maj, pionerna i juni/juli och så tar lavendeln och solhattarna vid och blommar under juli/augusti - med lite tur blommar solhattarna ända in i september.
 
Vad som ska hända med Dahliorna till nästa år, det har jag hela vintern på mig att fundera ut. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Bra planering för plantering där! Men jag undrar... I mitten vid flaggstångsplanteringen - ska det inte vara en flaggstång där? ;-)

Ha en härlig lördag!

2021-08-14 @ 08:34:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Micke

Bra att planera sådana aktiviteter i god tid så det blir bra i slutändan och man får det som man vill.
Önskar ibland att vi hade trädgård igen men det får fungera med en balkong så länge :)


Ha det jättefint nu.

2021-08-14 @ 13:36:44
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: BP

Tur att du älskar din trädgård, för om jag tänker efter så är en väl underhållen trädgård ett heltidsprojekt. Du är så himla bra på planering... också:-)

2021-08-14 @ 21:03:50
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Vad roligt att du tänkt ut och planerat den här rabatten vid flaggstången- Och det blir ju då blomning under stora delar av sommaren.Kommer att bli hur font som helst. Kan nästan se färgkombinationen framför mig.
Och dahliorna hittar du säkert en plats till.

2021-08-14 @ 22:01:47
URL: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0