Klart att det var en...

.....älg på kortet. 
 
 
 
 
 
Bästa kompisen och jag har en väldigt speciell älgupplevelse vi delar.
 
 
I mitten av 90- talet gick vi på en helt vanlig promenad med deras hund genom skogen. Rätt som det var blev hunden helt "galen" drog och slet och vi var två som höll så mycket vi bara orkade i kopplet för att hålla oss till den rätta stigen.  Efter att ha haft fullt fokus på hund och koppel så får vi se mäktiga grejer......fem stora älgar står i en ring, precis som om de samtalar med varandra, de står väl ca 10 meter in i skogen från stigen vi går på. Då känner man sig rätt liten. 
 
Madeiran fick jag som tack för hjälpen då jag på black friday åkte ner till NetOnNet och köpte en ny mobiltelefon åt henne, jag hade en resa på 4minuter och enligt lagersaldo skulle det finnas ett exemplar kvar här i stan. Bästa kompisen har över en timmes restid (enkel resa)  till sitt närmsta NetOnNet, så gissa om hon jublade då jag talade om att sista exemplaret nu var hennes.

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vad häftigt och säkert läskigt det måste ha varit att få se så många älgar på en gång. De är ju så stora! Så då förstår jag att motivet på julkortet var givet. Kan undra om du har samma motiv på ditt kort ... Roligt med en bästa kompis som man kan hjälpa. Ha det så gott! Kram

2021-12-15 @ 09:36:28
Postat av: Ama de casa

Vilket fint kort och bra present som tack för hjälpen! Vilken häftig älgupplevelse också.

Älgar hör till mina favoritdjur - dom har så mjuka näbbar. Har många roliga minnen, fast det handlar såklart mest om djurparksälgar. Som den här händelsen till exempel:

https://amacasa.wordpress.com/2010/05/03/ama-rattan-och-algen/

:-D

Ha en fin dag!

2021-12-15 @ 10:53:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunnel

Oj, vilken upplevelse! Det är skönt när man kan hjälpa varandra. Kram

2021-12-15 @ 15:08:18
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Ditte

Oj, vilken upplevelse att se så många samtidigt. Jag hade nog blivit helt förstenad. Mötte som 7-åring en älg i skogen när jag var bakom vår stuga för att plocka blåbär. Så rädd jag blev. Och den rädslan satt i länge. Kanske fortfarande.
Så fint att du kunde köpa denna telefon till din väninna. Förstår att hon blev glad.
Kortet är jättefint och säkert smakar Madeiran väldigt bra.
Trevlig kväll.

2021-12-15 @ 17:38:45
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Paula

Jag hade nog kackat i byxan om jag mött fem älgar! Men så roligt att du kunde hjälpa bästisen när hon som bäst behövde det. Och vilken vacker etikett den flaskan hade!

2021-12-15 @ 19:12:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: BP

Herreguuuuu vilken skräckupplevelse!!! Det verkar ju ha gått bra för er, annars skulle du ju inte lagt upp inlägget;-) Men hur gjorde ni att inte bli attackerad av älgarna? Cliffhanger;-)

Så gulligt av dig att köpa en ny mobil till din bästa vän. Du är en väldigt sympatisk person som alltid verkar ställa upp för andra:-)

2021-12-15 @ 20:04:58
URL: http://bp-computerart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0