Jag har Krasse framför växthuset...

.... just krasse det förknippar jag med farmor och farfar. 
Vid deras sommmarstuga på midsommarkullen i en stor blomlåda som farfar snickrat ihop brukade de sätta krasse som vällde över kanten på lådan. Även i ett stort cementrör planeterades det krasse. Det där stora cementröret målade farfar vitt och jag målade blåklockor på det och högst upp en blå rand. Undrar just om cementröret fortfarande står där? Skulle gissa att vi målde det i början av 90 talet. Det ska jag ta reda på!
 
 
 
 
 
 
 Jo då, cementröret står kvar, skickade en förfrågan till faster som just nu är i stugan med farmor om hon kunde gå till kullen och titta.
 

MJ det är initialerna både för farfar och mig. För att ha stått ute i väder och vind så har ju målningen klarat sig riktigt bra.

(Att märka saker man gjort med initialer och årtal det är viktigt,om inte annat för minnet)

Tack faster H för bilderna!

 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Roligt när dina växter framkallar så fina minnen! Extra kul att det där vackert målade cementröret står kvar och har klarat sig så bra genom åren :-)

Ha en finfin dag!

2021-07-24 @ 09:12:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Krasse är så fint och jag förknippar också dessa blommor med min barn och ungdom. Mamma hade dessa i olika lådor på landet.
Så fint röret är med de vackra målade blåklockorna.Och roligt med dina och din farfars initialer på det.
Väldigt roligt att röret är kvar och att du fick bilder på det.
God tanke att märka det med initialer och år.
Önskar dig en fin em och kväll.

2021-07-24 @ 15:52:18
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Vilken fin kruka! Otroligt att färgen har hållit så bra i över 20 år. Bra kvalitet på färgen! Å så duktig du är/var på att måla. ELoge där:-)

2021-07-24 @ 19:46:54
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja, tänk att den fortfarande finns kvar. Kram från faster H.

2021-07-25 @ 17:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0