Tidigt....

 
Aldrig har jag väl tagit ut näckrosorna från vinterförvaringen i garaget redan i början av marsmånad. (Att vattnet är grumligt beror på att jag släppte ner näckroskorgarna lite för snabbt, men det klarnar igen när näckrosleran sjunker till botten)
Men nu åkte de ut, en chansning kanske..... men å andra sidan så klarar ju de i vilt tillstånd sig i dammarna under hela vintersäsongen. Jag tror ju inte att det blir så kallt nu  att vattnet i kärlen  bottenfryser.
Såg en välgödd hare i trädgården i början av veckan, inget jag blev glad över så om den nu kommer tillbaka så blir det inget kalasande på mina nya magnolior. (De jag köpte förra våren) Nu är de bakom kompostnät. Jag hoppas inte att den ger sig på något annat heller utan bara förvirrat sig upp här och genast återvänder till skogen. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Härligt att våren är så tidig i år :-) Hoppas att haren fattar vinken att den inte är välkommen på den "uteserveringen"...

Ha det gott!

2021-03-03 @ 09:13:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: H i Östergård

Det var väldigt vad du är tidigt ute. Både med planteringar och att ta ut näckrosorna. Hoppas att våren har kommit för att stanna hos dig. Här känns det kallt idag. Det var någon som pratade om att det kan komma snö under natten. Inte särskilt kul!

2021-03-03 @ 17:52:24
Postat av: Beate

Nej, vattnet lär inte bottenfrysa, men på toppen lär det nog bildas en ishinna om man får tro på SMHIs väderprognos. Önskar dig lycka till:-)
Haren lär känna sig snuvad på lunchen... Vi har en hare med väldigt långa ben här som brukar skutta runt på innergården. Har inte sett honom i år än.

2021-03-03 @ 20:22:18
URL: http://bp-compuerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Spännande med näckrosorna. Vi hade näckrosor i en damm när vi bodde i villa och de var kvar där hela året. Men jag trodde aldrig vi tänkte på att vi skulle ta in näckrosorna över vintern. Dessutom överlevde fiskarna i dammen. Och is kom det ju i ett lager varje vinter men det blev inte bottenfruset.

2021-03-03 @ 20:58:11
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Paula

Haha, jag är ju mer djurvän än blomstervän så jag hade förmodligen gett haren något gott att tugga på! Men visst förstår jag din frustration, klart att man vill ha kvar det man odlar! Och haren har ju mat på annat håll..-

2021-03-03 @ 23:17:51
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0