vaknat...

 
Jo vissa av Dahliorna har vaknat.  Men långt ifrån alla. 
Kan säga att jag fick bråttom att få ner dem i landet, när jag fick veta att det skulle bli artroskopi på knäleden....
Hoppas verkligen att de klarar att komma ut över en månad för tidigt, så att de inte ruttnar bort i jorden. Ingen som vet när knät vill gräva igen.....så jag valde att chansa, det är liksom inte läge att be någon annan att ta sig an och gräva ner över 100 stycken dahliaknölar. (Nu valde jag att inte räkna dem för då slipper jag veta hur många jag eventuellt har förstört)
 
De som inte fick plats i flaggsångslandet åkte ner på förgroning i plastbackar och ut i växthuset, det här var också de knölarna som inte visade något livstecken.....men de vaknar nog till liv snart. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Klokt av dig att chansa med knölarna istället för med knäet!
Håller tummarna att dom klarar sig och att ditt knä blir bra snabbt!

Ha en fin start på veckan :-)

2021-05-03 @ 09:10:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: H i Östergård

Tur att du hann få ner så många knölar i landen innan operationen. Jag hoppas att att de som du har sparat i plastbackarna vaknar till också. Så kanske du kan få hjälp med att få ner dem i jorden framöver.

2021-05-03 @ 11:38:22
Postat av: Micke

Hoppas din chansning når hela vägen och att ditt knä snart blir "grävvänligt" igen.
Hoppas de andra knölarna vaknar till liv också.

Ha en fin kväll.

2021-05-03 @ 14:06:04
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Ditte

Håller tummarna för att det går vägen för de du grävt ner ute. Man måste ha tur ibland och skicklighet vad gäller både växter och mycket annat har du ju. Lika bra att du inte räknade de du grävde ner. Raskt jobbat och mycket som du skulle ordna innan din artroskopi
Hoppas du nu blir bättre dag för dag. Och du kommer ihåg att du är konvalescent.

2021-05-03 @ 14:50:33
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Smart att göra det hästjobbet medan du fortfarande kunde, väldigt smart.
Nu är blommorna ju troligen luttrade. Jag menar de är ju "uppväxta i Sverige så de överlever nog. Över hundra stycken - wow! Då kan du ju kolla vilka 30 du visade tidigare i år, så då kan du förgylla kommande vinter med dahlior du inte visat än. Ett perfekt "research"-jobb med benet i högläge;-)

2021-05-03 @ 19:09:48
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Alltså vilket jobb! Nog för att du blir belönad när alla blommar men ändå....
Kram

2021-05-03 @ 20:40:20
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0