Inplockat

Har stuvat in mycket i den gamla lekstugan och en del i växthuset. Nu är det bara lite möbler som ska få pressening över sig för.
 
Det som känns som det största projektet är att gräva upp Dahliorna, men än har ju inte frosten tagit dem. (Och de mår bra av att frosten tar dem, för då fattar de att de ska gå i vintervila) Så jag hoppas att frosten hinner komma innan mina beställda pionrötter dyker upp, eftersom de ska ner i landet där jag nu har Dahliorna.
 
Men ju längre det dröjer....ju mer hinner jag träna upp knät. Nästa vecka är det återbesök hos fysioterapeuten och då hoppas jag att han släpper mig, även om jag ff inte kan göra allt jag vill. Men det kommer kanske med tiden? Eller så är det så här livet kommer att se ut.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Håller tummarna att det går bra för dahliorna och pionerna, men framförallt att det går bra för ditt knä!

Ha en fin dag.

2021-10-07 @ 08:17:35
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Oj, så mycket du stuvat undan. Och lika bar att få det gjort. Hoppas frosten då skyndar sig till din trädgård så att dahliorna förstår att det är tid att via.
Roligt med pionerna. De är ju så vackra.
Var försiktig med ditt knä! Och visst kommer det att bli bättre men det tar tid. Lång tid.
Trevlig kväll.

2021-10-07 @ 16:25:13
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Det var då ett rejält förråd där i lekstugan. Hur hittar du grejer där???
Nu kan jag inte säga att jag längtar efter frost, men det verkar uppenbarligen du göra;-) Du får gärna behålla den när den anländer till dig;-)
Hoppas du får positiva besked vad gäller ditt knä. Min bästis Yvonne har ju opererats för andra gången i år, då man missade tre broskbitar vid första operationen. Men nu verkar det ha gått bra. Men hon fortsätter gå till fysioterapeuten.

2021-10-07 @ 20:12:40
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Jag har ännu inte plockat in allt i mitt förråd. Du har gott om plats ser jag. Idag har vi haft strålande sol och varmr hela dagen......en perfekt trädgårdsdag. Kram

2021-10-07 @ 21:02:00
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Paula

Men nu måste en glömsk finntant ställa frågan, hur länge har du tragglat med det onda knäet nu? Det känns som evigheter! Du är realist o inser att rörligheten kanske inte blir 100 igen bara nära inpå. Min högerarm kan inte sträckas ut till 100% efter att jag bröt armbågen. Det sa läkarna direkt så det är ingen överraskning och armens övrigafunktion är helt okej. Styrkemässigt funkar den också,. Men, ska jag ta blodprov får jag välja andra armen som jag kan räta ut ordentligt. Det måste kännas lite trist med vintervilan i trädgården, dags att börja bläddra i trädgårdslitteraturen! Kram

2021-10-08 @ 16:48:46
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0