Kameliaschersmin

 
 
Jag hoppas att den blommar fint till våren.
Passade på att köpa "henne" då det var 20% på priset.
 
Tanken var inte att shoppa till mig då jag gick in i butiken, utan jag har letat efter en Smultronschersmin åt min moster. Hon blev helt förälskad  då hon var här på besök då mina blommade och doftade alldeles ljuvligt.
Så nu har hon en egen Smultronschersmin och jag en Kameliaschersmin - alla nöjda och glada!
Nu ska jag bara gräva ner hela krukan i ett land så att den klarar vintern, sen till våren ska den få stå här på trädäcket igen. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag undrar ifall du kan gå in i en blomsterhandel utan att komma därifrån med något åt dig själv också? Tvivlar starkt på det :-D

Men det blev ju ett fint fynd och extrapris är svåra att motstå :-)

Ha en fin fredag!

2021-09-10 @ 08:53:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anki

Härligt! Klart du inte kan motstå när det var bra pris!
Ha en trevlig fredag!

2021-09-10 @ 09:12:35
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Micke

Har väl en och annan butik jag också som jag aldrig lämnar tomhänt, så är det ju, är det ett bra pris också så är man ju totalt chanslös ;)

Blir ju fint det där i slutändan också.

Ha en fin kväll nu.

2021-09-10 @ 15:25:58
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: BP

Så den ska inte övervintras inomhus...
Tänkte på dig idag. Blomsterhandeln hos den lokala ICA hade hortensiavecka verkade det som. Enormt stora buketter med hortensior i alla möjliga och omöjliga färger var till salu till hudlösa priser. Å det doftade inte alls...

2021-09-10 @ 20:09:52
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Aha, den ska grävas ner för vintern och sedan sättas ut på trädäcket. Trodde den skulle övervintra i växthuset eller inomhus Att köpa växter är alltid en bra investering. Om inte annat så i dig själv.

2021-09-10 @ 21:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0