Selfie #15

 
Veckans Selfie
Klimakteriehäxan har startat en Selfie med ord så här lyder 15:e veckans frågor.

(Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Vill man så gör man ett tillägg inom parantes.)

 

1. Min utsikt hemifrån: Skogslidens långa Pionrabatt
 
2. Älskad LP: Tjong i balja
 
3. Husmanskost: Näringsriktig
 
4. Stilikon: Garbo Greta (För att komma vidare får jag presentera henne med efternamnet först)
 
5. Tidigt eller sent: ​​Alltid tidigt (och alltid ute i god tid)
 
6. Smycke: ​Tveklöst min vigselring (som min guldsmeds kusin Lina tillverkat​)
 
7. Favoritgodis: ​Ganache​ (det var en sanning med modifikation - svaret är choklad)
 
8. Aldrig på min tallrik:​ Escargot​
 
9. Där har jag faktiskt varit: ​Tomelilla​
 
10. Konstnär: ​Astrid Lindgren (Ja, jag tycker hon är en äkta konstnär fast att hon inte målat med pensel - men ​målat ut texten och triggat barns fantasi det är riktig konst)
 
11. Hörvärt: ​Naturljud​
 
12. Efterrätt: ​Det smakar gott =) eller kan man svara: Dessertost​
 
Nostalgi......,tänk att jag visste var den älskade LP:n låg.
Made in 1973 och jag kan än i dag vissa av replikerna- men så är den välspelad också.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Klimakteriehäxan

Härlig selfie med mycket gott humör! Garbo är väl en perfekt stilikon. Och sniglar är det närmast fånigt att äta, fast det tog mig ett tag att komma fram till det. Men då insåg jag att det var brödet och vitlökssmöret jag gillade, inte de där små måsskitliknande sakerna som simmade i det.

2022-04-11 @ 16:52:25
URL: http://klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Kicki

Självklart är dessertost en efterrätt.
Nä sniglar är jag nog inte intresserad av at testa.
Ha en fin vecka!

2022-04-11 @ 18:22:31
URL: http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se
Postat av: Kina

Absolut att Astrid är en konstnär, en ordkonstnär och en läskonstnär. För ingen kan läsa en saga som hon gjorde! Dessutom tycker jag att hon var en livskonstnär! Ha det gott>!

Postat av: A ROOM OF MY OWN

dessertost är alltför gott. jag är alltid uppe sent. men ska jag någonstans vill jag vara ute i mycket god tid. aldrig en snigel på min tallrik. inte bläckfisk heller (fast jag har nog ätit det)

2022-04-11 @ 18:45:06
URL: http://mrscalloway.blogspot.com
Postat av: BP

En riktigt bra selfie och så kul att du hade LPn kvar. Bra där:-)
Är också alltid tidigt ute till möten. Att låta personer vänta är oförskämt tycker jag.
Escargots älskar jag. Lärde mig äta dom i Frankrike - var annars;-) Tur att den franska kedjan Picard säljer såväl sniglar som grodlår;-)
Dessertost är helt klart godkänt som efterrätt, speciellt om man som jag inte gillar sötsaker:-)

2022-04-11 @ 20:25:50
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Vilken härlig selfie!
Jodå,jag känner igen mig en hel del i dina svar.Minns också LP skivan. Och kul att få veta mer om den. Men jag hade faktiskt glömt bort den.
Och Astrid Lindgren som konstnär. Klockrent.

2022-04-11 @ 20:40:37
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Ama de casa

Anita och Televinken... Nostalgi! Jag hade en egen televinkendocka, fast det tog inte lång tid innan alla linor hade trasslat ihop sig alldeles :-D

2022-04-12 @ 08:37:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gerd

Dessertost är väl den bästa efterrätten, tänkte inte så långt.
Jag är nog tidig i allt även om jag numera blivit lite slöare på morgonen, men det har andra förklaringar.
Fin fläta!

2022-04-12 @ 18:21:39
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
Postat av: Paula

Jag är ju helt lost på allt som hände i Svea rike före 1978 då jag behagade komma hit som båtflykting.
Men jag håller med dig om efterrätten, har inte du svarat sniglar en gång tidigare, du måtte i så fall ha en riktig aversion! Jag kan inte minnas att jag besökt Tomelilla men naturljud älskar jag! Ska bli mysigt att få se din långa pionrabatt i blomning igen!
Kram

2022-04-12 @ 18:42:02
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0