Nu var det dags...

....att sätta lite fart på våren 
 Jo, jag vet att det är i tidigaste laget.....
Rädda en blomma stod det på lappen i affären - krokus 10kr - jag räddar gärna en krokus.
 
 
 
 Pärlhyacint sprider sig som ogräs i landen, men i kruka är den helt okej.
 
 
Med lite tur klarar sig penseérna i resväskan fram till midsommar. Så för 30kr styck är det helt klart värt att chansa, just nu ger de mig ju glädje och hopp om våren!
Lite blåbärsris i en kanna fick det bli efter att snögubben åkt in på sommarförvaring.
 
Att det blev just idag....jo för idag skulle det varit min kusins 46:e födelesdag.....
Men hon är med mig i tanken så ofta.
 
 

Kommentarer
Postat av: BP

Det syns att du har tröttnat på vintern och vill ha vår - NU! Då är det bara att agera, precis som du gjort. Och snyggt blev det också. Å om du har haft "turen" att det duggregnade hos dig också, så fick blommorna sig en första "naturlig bevattning" också;-)

2022-02-04 @ 19:05:40
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Så fint du har pyntat till din kusins ära! Härligt med vårblommor allaredan.

Ha en skön lördag!

2022-02-05 @ 09:00:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Snart är ju våren här, något de flesta av oss ser fram emot.
Tillönskar dig en fin Lördag.

Länge leve våren. :)

2022-02-05 @ 10:49:40
Postat av: H i Östergård

Jättefina vårblommor. Och häftigt med blåbärsriset i den fina kannan. Ha det så gott! Kram

2022-02-05 @ 14:12:20
Postat av: Ditte

Så härligt! och vad jag blev glad av att se dina blommor. Har just varit ute och letat vårtecken- Men så mycket mer än koltrast, bofink , "videknoppar" och folk som satt och hade kaffe med sig blev det inte.
Du hittar så fina platser och "miljöer" till dina växter. Men antar att de har ett tak över sig.
Fint att du har din kusin med dig när du ordnar med blommorna
Önskar dig en skön kväll.

2022-02-05 @ 16:33:01
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Svar: Hahaha! t-shirts it was:-) Å jag som mest hade satsat på bikini;-)
Kul att du vill skylta igen imorgon. Ska bli kul att se vad du visar den här gången:-)

2022-02-05 @ 22:44:32
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Svar: Hahaha! t-shirts it was:-) Å jag som mest hade satsat på bikini;-)
Kul att du vill skylta igen imorgon. Ska bli kul att se vad du visar.

2022-02-05 @ 22:46:55
Postat av: Anki

Underbart! Härlig vårkänsla hos dig!
Ha nu en fin söndag!

2022-02-06 @ 06:51:31
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0