Plåtburk Nr 18 & veckans Selfie

Den här har vi på köksbordet med lite av varje i. Så slipper det se så stökigt ut på bordet.
 

 Klimakteriehäxan har startat en Selfie med ord så här lyder denna veckans frågor.

(Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Vill man så gör man ett tillägg inom parantes.)

1. Där har jag bott: Klevaliden (Värsta backen i hela Huskvarna.... bodde där när jag läste till förskollärare – ett yrke jag gav upp efter 14år)

2. Känsla: Nykär

3. Bärs: Ryggsäck

4. Smycke: Kedja (oftast guldkedja)

5. Trevlig vrå hemmavid: Allrummet

6. Fågel: Talgoxe

7. Bästa plagget: Espritjeansen 

8. Hörvärt: Naturljud (oops, svarade jag förra veckan också på en fråga, men det finns väl inget bättre än att höra fågelkvitter, porlande bäckar och lite lagom sus från träden?)

9. På fötterna: Dojor (gärna jympadojor med bra studs i)

10.Sött: Russinkakor (En liten mördegskaka med russin i, tilltryckta lite lätt med en gaffel för att få ett snyggt mönster, en kaka som mormor brukade göra  - inget för mig som inte gillar russin)

11. Viktig accessoar: Ring

12. Idol: Gunnar (- morfar som inspirerat mig till att odla, alla vi barnbarn har varit med i landen, sått och skördat. Alla av oss som bor i villa har små odlingar. Men jag har fler idoler Glada, positiva & inspirerade människor – jag menar typ  de som tänker som Gunde: Ingenting är omöjligt! )

 

 


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Men gud vilken gullig burk!

Jag har alltid två guldkedjor runt halsen. Ja, utom när jag reser på "konstiga" ställen, då brukar jag inte skylta med dom.

Russin i kakor gillar jag inte så mycket, bättre med chokladbitar. Men finns det inget att välja på så slinker en russinkaka ned också :-)

2022-01-18 @ 09:05:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunnel

Å, vilken söt burk! En sån skulle jag vilja ha. Kram

2022-01-18 @ 09:51:31
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: H i Östergård

Vilken söt burk. Och vad smart att ha en burk på köksbordet att lägga allt möjligt i. Ha det så gott!

2022-01-18 @ 11:40:07
Postat av: Klimakteriehäxan

Älskar din burk - jag är ju burkslav själv!
Nykär - den känslan slår verkligen det mesta. Och din förtjusning i naturljud delar jag! Kul att du hängt på!

2022-01-18 @ 16:23:59
URL: http://klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: Ditte

Ännu en verkligt fin burk. Och tack för idén att samla småsaker i den. Har nu börjat botanisera bland mina plåtburkar.
Roligt att läsa dina svar och flera av dem stämmer jag också in i men de passade inte på mina bokstäver.
Nykär! Tänk!!! Och naturljud eller tystnad är anda favoriter. Vad gäller idol skulle nog min pappa Allan platsat där men det stämde inte heller med bokstäverna.
Ha det gott och trevlig kväll.


2022-01-18 @ 17:38:01
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Vilken söt burk! 3D-effekten är riktigt cool:-)
Nykär, hoppas att du inte upplever en 50-årskris och blivit nykär i en ny man;-)
Sedan har vi nåt gemensamt - Esprit. Är också väldigt förtjust i deras t-shirts och jeans.
Naturljud gillar jag också, men inte fågelkvitter klockan tre på natten. Däremot tycker jag att regnets ljud är väldigt romantiska:-)

2022-01-18 @ 20:10:03
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Vilka härliga svar, avis på in morfar Gunnar! Både morfar och farfar var borta när jag kom till världen.
Att du inte har bott i Rumlaborg, tihi, hittade namnet på kartan...
Ryggsäck är populärt här också, en stadig stor på stadsturer och en i tyg på sommarpromenader.
Nykär...o så mysigt, o så har ni nyss varit på mys-semester.
Burken på bordet, vilken bra idé. På mitt lilla köksbord samsas mycket, hälften av allt onödigt ligger i ett brödfat och resten i en liten kruka (korsordspennor o dyl). Och inga lock någonstans...
Kram

2022-01-18 @ 23:30:40
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Härliga svar! Kul att läsa svar och det du skrivit i parentes :)
Verkligen en söt burk - praktiskt! Jag har lådor i mitt köksbord - där finns allt jag vill ha till hands :)
Kram

2022-01-19 @ 07:27:12
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Vilt og vakkert

Heisann, er så enig : ingen lyd er bedre enn naturens! Mange av dere velger bukser som beste plagg, og da havner alle på et eller annet med rosin som søtsak, kanskje ikke så rart. Bukser er ikke mitt favorittplagg, likevel, jeg hadde vel valgt det om jeg hadde vært nødt til å bruke l som forbokstav..
Ha en fin dag ;:OD)

2022-01-21 @ 10:09:42
URL: http://https://viltogvakkert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0