Plåtburk Nr 25 & Selfie #4

Jag ska ha tre utav denna burk, för de passar i varandra.....

Men jag har bara koll på den största och innan jul hade jag lavendeldrömmar i den, för jag gav inte bort riktigt alla jag hade bakat. Nu är burken i källaren igen - tom i vänta på att jag får inspiration att baka nya småkakor.

 
 
Klimakteriehäxan har startat en Selfie med ord så här lyder 4:e veckans frågor.

(Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Vill man så gör man ett tillägg inom parantes.)

1. Där fick jag första jobbet: Borgholm (sommarjobb i butiken: Vackra Ting)

2. Den personen ville jag se ut som: Mrs M-------g ( Min yngsta faster som var min största idol som liten)

3. Tidning: Gods & Gårdar (har nog bara bläddrat i den i väntrummet hos tandläkaren)

4. Färg: Rosa

5. Äter aldrig: Aladåb (hu, så hemskt)

6. Godis: Bridgeblandning (i den påsen finns ju lite av varje och allt är gott, en perfekt mix)

7. Alltid i kylen: Gullök

8. Idrottsgren: Kanot

9. Skofärg: Turkos (Har inte det – men en färg som funkar för att ta sig vidare – verkligen klurigt den här veckan)

10. Artist jag gillar: Strömstedt (Trallvänligt och bra, perfekt att ha i bilen - om jag åker själv, maken står inte ut med den musiken.)

11. Katt: Turkisk angora

12. Konstform: Allätare (får jag svara för jag kan inte komma på något bättre på A, men jag har ju en förkärlek till rostiga saker som dekoration i trädgården)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jättefin burk igen! Du verkar onekligen ha ett väldigt stort förråd med vackra plåtburkar :-)

Snygg selfie också :-)
Bridgeblandning hör till Anders favoriter, men jag tycker dom är lite lömska för det gömmer sig russin i vissa bitar ;-)

Ha en braig dag!

2022-01-25 @ 09:26:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunnel

Jordgubbsburken finns hos mig med...alla tre...eller ska finnas. Just nu har jag en sådan röra bland småprylarna så jag hittar ingenting. Kram

2022-01-25 @ 09:26:27
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Ditte

Ännu en av dina fina burkar! Har blivit inspirerad och var idag ute och "hittade" en. Mina ska få komma på visning i nästa vecka.
Perfekt också at ha småkakor eller skorpor i. Så roligt med motivet och att du har tre bukar.
Jättekul att läsa dina svar på Klimakteriehäxans utmaning. Och visst var det lite knepigt ibland . I alla fall på mina bokstäver.
Trevlig eftermiddag och kväll.

2022-01-25 @ 15:47:58
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Burken var annorlunda. Åsså svarade du på en fråga jag grunnat på. Nämligen "vad gör hon med alla burkar som hon inte använder?" Nu vet jag.

Aladåb - yuck. Bara att titta på vad den innehåller så ger jag mig;-)
Rosa trodde jag var en no-no färg även hos dig, men uppenbarligen inte;-)
Gullök och vitlök finns även i vår grönsakslåda i kylskåpet.
Allätare var ett fyndigt svar till sista frågan:-)

2022-01-25 @ 17:06:15
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Åke

Bra och fyndigt svarat. Niklas har jag gillat ända sedan han skrev jullåten Tänd ett ljus. Så fina burkar.

2022-01-25 @ 22:19:17
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Anki

Så fin burk ... undrar vart du gömt de saknade burkarna ...
Jättekul att läsa dina svar! Jag gillar också Strömstedt :)

2022-01-26 @ 10:33:13
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Paula

Skoj att läsa dina svar! Du sommarjobbade på Öland? Lyckost, jag har bara varit där en enda gång! Aladåb ingår i samma kategori som grisfötter, allt som ligger i gele gillar jag, men absolut inte gelegodis, "ler". Bridgeblandningen var inget för mig ens på den tiden jag åt godis, men de var snygga att se på! Vilken läcker katt, med olika färger på ögonen! Den kände jag inte till innan!

2022-01-26 @ 19:46:37
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0