6 juni kl. 06.00

Bara fåglarna som hörs, solen tittar fram bakom träden.
Dagens först kopp kaffe är avslutad.
Går ett varv och ser att det är gott om knopp på "Ester" blir det en solig förmiddag så slår första blomman ut.
 
Även mitt senaste tillskott Trädpionen är på väg att slå ut.
 
 
Vänder upp och tittar in i de olika aklejorna.
 
 
 
 
 
 
 
Tittaräven in i honungsliljan.
 
Min aprikosa pion är också på gång och fler knoppar finns.
 
Nejlikeroten även den i milda toner.
 
När klockan slår 08 ska jag åter hissa flaggan - det var ju flaggdag igår men ser nu att grannarna här på gatan inte halade sina flaggor igår. Men det gjorde jag, för jag gör som farfar lärt mig som liten. Flaggan hissas kl. 08 om sommaren (om vintern, november - februari kl. 09) och halas alltid vid solnedgången eller senast kl. 21

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj så mycket det grönskar och vilka vackra blommor! Men hujedamig så tidigt...

Jag tror att flaggreglerna har ändrats och blivit mer "liberala" så man får flagga i princip när som helst.

Ha en fin nationaldag!

2022-06-06 @ 08:59:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: H i Östergård

Så många vackra blommor. Bra att du håller dig till de gamla flaggreglerna. Här i byn verkar det som det är lite olika flaggregler som gäller. Ha en fortsatt bra nationaldag. Kram

2022-06-06 @ 12:30:26
Postat av: Ditte

Så vacker blomning hos dig.Väldigt roligt att se. Säkert slår flera av pionerna ut under dagen.Är så glad att du talar om blommornas namn för jag lär mig ständigt någon ny.
Vad gäller flaggreglerna tycker jag också man ska hålla på de gamla regler som finns.
Önskar dig en fin och trevlig nationaldag.

2022-06-06 @ 15:39:31
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Micke

Tackar för dessa fina fotografier av din oas, underbart.
Mycket verkar slå ut just nu i denna tid, härligt.

Ha en fin kväll lillasyster.

2022-06-06 @ 18:27:59
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: BP

Nu måste jag ju faktiskt fråga vad du gör uppe klockan 6 på nationaldagen...
Men okej då, du ville kanske kolla hur dina fantastiska blommor mår så här tidigt på en röd dag;-)
Å i år verkar du extra många blommor i mina favofärger lila och orange:-)

PS. Håller helt med dig om reglerna när man ska hissa flaggor. Har en kompis som äger en ö i skärgården. Där följas din farfars regler också till punkt och pricka. DS.

2022-06-06 @ 19:55:11
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Tack för färgprakten du bjuder på!

2022-06-06 @ 23:48:23
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0