Ett halvt sekel.....

 
I veckan som gått har jag varit till Julita för att titta på pionblomningen - men det blev lite av en flopp då de 130 sorterna som pionrabatterna bjöd på inte alls hade börjat att blomma. Jo några blommade men jag har ju fler sorter här hemma som blommar. 
Nu fanns det ju mycket annat att titta på, här hade jag gärna slagit mig ner, men det fick man ju inte. Men jag fotade lite i alla fall. En skön pelargonsamling.
 
 
När jag kom hem från Julita poppade jag flaskan som legat på kylning sedan januar..... För just den här sorten finns inte att köpa i Sveriga så jag köpte den på Gran Canaria till dagen då jag skulle fylla ett halvt sekel.
 
 En god bakelse blev det också och innan det smörgårstårta med mycket räkor.
Mormor och jag skulle ju haft 150 års kalas.....men tyvärr fick hon inte uppleva sin 100 års dag.
Men tänk att hon ändå var med mig på min dag för när jag på morgonen lämnade huset så stod hon där i knopp och då jag kom hem hade två blommor slagit ut - jag tar det som ett tecken=) Den kära släktklenodspionen från hennes trädgård som innan det vuxit  i hennes mormorsträdgård så backa bandet minst till 1800 - talet.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilken fin dag att fira 150 år! Jag är övertygad om att mormor var där och firade med dig :-)

2022-06-17 @ 08:37:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: H i Östergård

Då fick du en riktigt härlig 50-årsdag. Med både gott att äta och dricka samt en trevlig utflykt. Och att två sådana pioner slog ut precis på din födelsedag måste absolut vara ett tecken. Trevlig helg! Kram

2022-06-17 @ 17:39:56
Postat av: BP

Ett stort, stort GRATTIS i efterskott till din 50 årsdag. Förstod inte riktigt om det var på Gran Canaria som du fyllde eller om det var igår. Spelar egentligen ingen roll...
Jättekul med en flergenerationspion. Det är inte många som kan "skryta" med en sådan.

PS. Kolla mejl. DS.

2022-06-17 @ 20:07:17
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Skickar ett stort, hjärtligt och varmt grattis i efterskott. Och fint att du och din mormor kunde fira 150 år tillsammans.En ljuvlig pion som slog ut helt i rättan tid.
Trist att pionerna på Julita ännu inte var i blom men du fick i alla fall se en del pelargoner.

2022-06-17 @ 22:37:11
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Stefan Karlsson

Vi passerade Julita förra sommaren och besökte Julita gård för första gången. Et fantastiskt intressant och vackert ställe. Oturen var att flera odlingar låg i träda efter pandemin och att en del av trädgården framför herrgården var avstängd för renovering.
Kanske blir ett nytt besök i sommar...

2022-06-19 @ 06:49:55
URL: http://stefansvardag.wordpress.com
Postat av: Paula

Grattis min vän, i efterskott blev det, men tanken är god! Och så fint att mormor var med i anden....så vacker pion! Kram

2022-06-22 @ 23:47:05
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0