Selfie # 13

Veckans Selfie
Klimakteriehäxan har startat en Selfie med ord så här lyder 13:e veckans frågor.

(Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Vill man så gör man ett tillägg inom parantes.)

1. Alltid till frukost: Kaffe

2. Omläst bok: Egen skriven dagbok (kul att läsa vad man tänkte och tyckte som 9-10 åring)

3. Flerårigt plagg: Kofta

4. TV-program: Allt för Sverige

5. Reser ofta med: Egen bil

6. Barnslig favorit: Lingonsylt i mjölk (Fast nu var det längesedan, men som liten var det nästan standard med en tesked hemkokt lingonsylt i mjölkglaset - röra om så att drycken blev rosa)

7. I filmens värld: Kan allting hända (där kom jag smidigt undan.....)

8. Museum att återbesöka: Absolut får det bli Motala Motormuseum (här finns det gott om saker från förr, allt från bilar till barnvagnar.)

9. Kläder jag köpt två av: Mina favorit jeans 

10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Sharonfrukt

11. Kollar på nätet: Tv4 play (om jag missat något jag ville se, även SVT-play)

12. Ord jag längtar efter att höra igen: Yrvädret har gett upp. (Det kan man tolka som man vill…….)

Kommentarer
Postat av: Klimakteriehäxan

Jag hittade också min gamla dagbok nyligen, den hade jag fått i present på 10-årsdagen och det var ju åtminstone bitvis rätt fascinerande läsning ... TV-kanalernas play-tjänster är verkligen guld värda. Kul att kolla ännu en selfie på/med/från dig!

2022-03-28 @ 17:03:27
URL: http://klimakteriehaxan.blogspot.com
Postat av: A ROOM OF MY OWN

gamla dagböcker är mestadels pinsamma, tycker jag. har många sparade. lingonsylt i mjölk åt alltid farmor och farfar. sharonfrukt äter jag gärna när de finns

2022-03-28 @ 19:47:20
URL: http://mrscalloway.blogspot.com
Postat av: BP

Så jag skrattade åt sista svaret. Väldigt kreativt och fyndigt måste jag säga:-)
Har aldrig skrivit dagbok, även om jag kan tycka att min "vardagsblogg" liknar just en dagbok. Det är många gånger jag kollat upp när jag gjorde vad. Bra med dokumentation inser jag.
Motalas Motormuseum har jag besökt för länge sedan. Ett bra val för ett återbesök:-)

2022-03-28 @ 19:53:15
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Susjos

Smarta svar på din selfie!
Jag ska klura ut min selfie till i morgon.
TV-programmet Allt för Sverige ser jag också på. Och kaffe hör absolut till frukosten.
Ha en fin fortsättning på veckan!

2022-03-28 @ 22:49:41
URL: http://www.susjos.blogspot.com
Postat av: Ditte

Vilken härlig selfie. Har visserligen inte gjort min ännu men det kommer. Och jag hoppas jag inte låter mig påverkas av andras . Brukar inte bli det.
Känner igen mig i flera av dina svar. Inte minst gamla dagböcker,kaffe, sharonfrukter och jeans.
Sista svaret var det extra bra att få till. Fyndigt.

2022-03-28 @ 22:58:39
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Ama de casa

Snyggt flätad selfie igen!

Jag tittar uteslutande på webb-TV. Perfekt att slippa passa tider utan kunna se när man har tid och lust :-)

Ha en fin dag!

2022-03-29 @ 08:44:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Vilt og vakkert

Heisann, jeg likte spesielt godt svaret: I filmens verden kan allting hende!
Og dagbøker har jeg ikke lest på lenge, håper jeg finner nøkkelen, men de er sikkert lest flere ganger som ung, helt rett svar for flere, tenker jeg...
Ha en fin uke ;:OD)

Postat av: Gunnel

Smart svar på nr. 7. Jag gillar också sharonfrukter...både till mat och bara äta som en frukt. Kram

2022-03-29 @ 12:04:28
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Paula

Vilka fyndiga svar du har kommit med! Gamla dagböckerna ligger faktiskt i bokhyllan här, de låg länge magasinerade men numera har jag lyft fram dem. Så roligt att läsa, och ibland så sorgligt..
Allt för Sverige var även i år lika bra som tidigare, ibland blir man skeptisk till serier som bara fortsätter, men den programidén håller än!
Lingonsylt i mjölk var en tidigare okänd variant för mig. O så med honung också, ojsan! Jag har förtvivlat letat lingondricka i min affär, den är slut. Alla andra smaker finns men de är för söta för mig. Då kan jag inte skylla bristen på dig i alla fall...

2022-03-29 @ 18:43:31
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gerd

Intressanta svar! Sharon är gott. Egen bil hade jag förr när jag såg bättre.
En kofta är alltid skön att ha, älskar lite värmande och långärmat.

2022-03-29 @ 21:01:26
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.se/
Postat av: Kina

Gamla dagböcker är jättekul att läsa (om man inte har använt sig av stenografi, vilket jag gjorde ibland!)
Allt för Sverige är kul att titta på, även om jag ibland tycker att deltagarna är överentusiastiska. De är, vad jag inbillar mig, väldigt amerikanska.
Tolka sista frågan som att vi har samma önskan!
Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0