Överallt och ingenstans...

 ....typ så kändes det i helgen då jag fixade med lite av varje...
 
 
Busan spanar på något
 
 
 
 
Här är bilder på två av mina fynd från Ullared, den rostiga Rosmarinskylten och en ny bricka som tilltalade mig.
 
Den fina uppstammade Rosmarinen fick jag av bästa kompisen då hon var här under växthusbygget.
 
Den här läckra spaljén fick också följa med hem från Ullared, den bor nu i gamla växthuset och jag hoppas att Snacksgurkan är villig att klättra i den.
 I gamla växhuset finns fler gurkplantor men också pelargoner som står på tillväxt efter vinterförvaringen.
 
Full sprutt på vattnet och det låter så härligt.
 
En utav de övervintrade Afrikas Blålilja är på gång =)
 Utanför växhuset blommar Exchordan och mitt rostiga par sprätter runt där.....
 
 
Mina miniträd har också klarat vintern, nu blommar två av dem
Det börjar att bli lite ordning och reda på baksidan. Verandan på framsidan har också fått sig en omgång, men de bilderna tar jag en annan gång.
 

Kommentarer
Postat av: Ditte

Så fint och inspirerande! Så roligt att se! Och jag vet ju vilket enormt jobb som ligger bakom. Det är ju inte direkt att använda sig av en trollstav.Förstår ju att detta med växter och trädgården är ett stort intresse.
Måste också säga att du inspirerar mig också. Men utrymmet på en balkong är begränsat men lite har jag fått till och mer är på gång-

2022-05-17 @ 21:41:26
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Vilka otroliga ytor du har till ditt förfogande! Å vilka verandor. Minns att du oljade in dom ifjol. Vilket jobb.
Å vilket fantastiskt fint (och stort) hus du har. WOW säger jag bara.
Älskar bladspaljén, den kommer bli så fin när gurkan kryper upp på den:-)
Rostiga skyltar - jo tack:-) Å hönsen - synd att de inte lägger ägg, gärna bruna sådana;-)
Hade jag en trädgård och gröna fingrar så skulle du vara min inspirationskälla nummer 1:-)

2022-05-17 @ 22:56:59
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: H i Östergård

Så sagolikt vackert! Gröna fingrar och mycket energi vet jag ju redan att du har. Men att hinna med allt detta är mer än suveränt bra. Skönt att se att du även sitter ner, tar en kopp kaffe och ett par bullar mellan varven. Ha det så gott! Kram

2022-05-18 @ 06:47:59
Postat av: Ama de casa

Så fint det har börjat ta sig i dina planteringar! Och så snyggt du har fått till det så här långt :-)

Ha en riktigt fin dag!

2022-05-18 @ 09:40:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Vilket jättestort trädäck du har! Där får du plats med mycket roligt och spännande. Afrikas blå lilja såg jag för fem minuter sedan hos bloggkompisen Karin i Funchal! Blomstermagi!

2022-05-19 @ 20:55:29
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0